İspanyol moda perakendecisi Inditex, geçtiğimiz yılın mükemmel performansını duyurdu. Zara, Bershka ve Pull & Bear gibi markaların sahibi olan şirket, 2023’te satışlarında önemli bir artış yaşadı. Geçen yıl 32,6 milyar avro olan satışlar, bu yıl 35,9 milyar avroya yükseldi.
YENİ ÜRÜNLERİN BAŞARISI VE DİJİTALLEŞME ÇABALARI
Inditex, yeni ilkbahar ve yaz giyim serilerinin müşteriler arasında popüler olduğunu ve satışların güçlü bir şekilde başladığını belirtti. Şirketin dünya genelinde 5.700’den fazla mağazası bulunuyor ve çevrimiçi alışverişin mağaza içi alışverişten daha hızlı büyüdüğü gözlemleniyor.
Zara, bazı mağazalarında kendi kendine ödeme sistemlerini deniyor ve şirket, mağazalarını dijital çağa daha uygun hale getirmek için güncelleme çalışmalarına devam ediyor. Pull & Bear ise yeni bir video alışveriş uygulaması başlattı. Ayrıca, hırsızlığı önlemek için yeni bir güvenlik teknolojisi geliştirildi ve eski güvenlik etiketleri küçük çiplerle değiştiriliyor.
KARDA ARTIŞ VE MALİYETLERİN AZALTILMASI
Inditex’in vergi öncesi karı %28’in üzerinde artarak 6,9 milyar avroya yükseldi. Faiz, vergi ve diğer masraflar öncesi kazançları ise 9,9 milyar euro ile rekor seviyeye ulaştı. Şirket, 2022’de Rusya’daki operasyonlarını sonlandırarak maliyetleri azaltma stratejisini benimsedi. İcra Kurulu Başkanı Oscar Garcia Maceiras, Inditex’in maliyetleri düşük tutma konusunda dikkatli olduğunu vurguladı.
GELECEK PLANLAR VE BÜYÜME HEDEFLERİ
Inditex, Avrupa, Amerika ve Asya’da mağazaları bulunan kıyafetlerinin yanı sıra Zara için deri ürünler, Zara Home için keten ürünler ve Bershka için takım elbiseler üretmeye devam edecek. Şirket, büyüme planları kapsamında yaklaşık 900 milyon euroyu yeni depolara yatırırken, 2024 yılında Ukrayna’da 50’ye yakın mağaza açmayı hedefliyor.